jak_nie_umrzec_przedwczesnie
Książki

Obowiązkowa lektura – Jak nie umrzeć przedwcześnie Dr Greger

„Jak nie umrzeć przedwcześnie Dr” Michael Greger

Czytałam już w swoim życiu wiele książek o zdrowej diecie ale przyznam, że ta lektura powaliła mnie na łopatki! W pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście;) Mowa o książce Jak nie umrzeć przedwcześnie” Dr Gregera, z podtytułem „co jeść, aby dłużej cieszyć się zdrowiem”. Czym tak bardzo się zachwyciłam i dlaczego uważam, że tą książkę powinien przeczytać każdy, wyjaśniam poniżej.

Po pierwsze pierwsza część książki jest podzielona rozdziałami tematycznie na zespoły chorobowe, które mogą nas szczególnie interesować, takie jak np. cukrzyca, serce, płuca, mózg, depresja itd. Co oznacza, że możemy przeczytać tylko wybrane rozdziały albo zacząć od nich w pierwszej kolejności. W mojej opinii to bardzo ułatwia sprawę kiedy sami cierpimy na jakąś przypadłość, jesteśmy nią obciążeni genetycznie albo ktoś z bliski rodziny choruje i chcemy mu pomóc. Wówczas szybko sięgamy do wybranego rozdziału i tam znajdziemy wszystko co nas interesuje. Jak tylko przeczytamy interesujący nas rozdział dowiemy się z niego co wpływa negatywnie na daną jednostkę chorobową, a co pozytywnie. Głównie chodzi tu oczywiście o wpływ diety na stan zdrowia ale nie tylko.

W drugiej części znajdziemy podział na grupy produktów spożywczych, które obowiązkowo powinniśmy włączyć do naszej diety aby jak najdłużej cieszyć się zdrowiem. Poznamy tzw. tuzin dr Gregera. Tutaj także dostaniemy wskazówki w jakich ilościach powinniśmy spożywać dane produkty i ponownie dowiemy się w czym one nam pomogą.

Książka pełna jest ciekawostek i mało znanych faktów na temat wpływu wybranych produktów na nasze zdrowie. Mnie osobiście zaciekawiło mnóstwo rzeczy, a oto kilka z nich:

  • Wiśnie zawierają naturalną melatoninę więc można je stosować na bezsenność, bez żadnych efektów ubocznych
  • Brokuły aktywizują enzymy wątroby i zwalczają komórki macierzyste raka piersi.
  • Pomarańczowa papryka ogranicza o 75% wzrost komórek raka prostaty
  • Borówki amerykańskie i truskawki chronią przed chorobą Parkinsona
  • Ocet jest pomocny w przypadku zespołu policystycznych jajników (PCOS), wpływa korzystnie na tętnice i redukuje ilość tłuszczu w organizmie
  • Kurkuma może być skutecznie stosowana przy chorobie zwyrodnieniowej stawów oraz innych schorzeniach o podłożu zapalnym, jak toczeń, czy choroba zapalna jelit
  • Kozieradka znacząco poprawia siłę mięśni i zdolność podnoszenia ciężarów
  • Kapsaicyna zawarta w pieprzu cayenne pomaga w walce z najcięższym tzw. klasterowym bólem głowy.
  • i wiele, wiele więcej w książce…

Jednak to co dla mnie  jest najważniejsze, to fakt, że wszystkie informację zawarte w książce „Jak nie umrzeć przedwcześnie” odwołują się do najnowszych wyników badań naukowych. Czyli są to fakty, publicznie podane do wiadomości ale które dziwnym trafem, bardzo rzadko do nas docierają… Książka ma prawie 100 stron przypisów naukowych, co daje według moich szacunków ponad 2000 odwołań do badań naukowych!

Podsumowując, książka powinna się znaleźć obowiązkowo w biblioteczce wszystkich osób którym zależy na swoim zdrowiu lub zdrowiu swoich bliski. Są w niej zarówno informacje, co profilaktycznie spożywać aby uniknąć chorób na które jesteśmy narażeni ale także co może nam pomóc gdy już się zmagamy z różnymi schorzeniami. I jak już sami przeczytacie „Jak  nie umrzeć przedwcześnie” dr Gregera to koniecznie przekażcie książkę swoim bliskim i cieszcie się zdrowiem razem ze swoją rodziną.

Książkę Dr Gregera „Jak nie umrzeć przedwcześnie” można kupić tutaj.

A po przeczytaniu książki zapraszam do zdrowego i przedłużającego życie przepisu na placki z kiszonej kapusty🙂

jak_nie_umrzec_przedwczesnie

jak_nie_umrzec_przedwczesnie

 

4 Comment

    1. Zawsze warto mieć w swojej biblioteczce. Warto wiedzieć jak wspomagać się dietą gdyby gdyby nam albo naszym bliskim coś się przytrafiło.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *